Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
piatok 23. júna | meniny má  Sidónia
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

Rituály, ktoré vám navodia osviežujúci spánok

Anketa

Máte problémy so spánkom?



Asi nikoho neprekvapí, že to, čo robíme tesne pred odchodom do postele či bezprostredne pred spaním, rozhoduje o kvalite nášho spánku. A pretože väčšina z nás vie, čo pred spaním nerobiť, zameriame sa skôr na činnosti, ktoré nám pomôžu vplávať do ríše snov.

Všetci poznáme poučky, ktoré hovoria, že nemáme piť pred spaním alkohol alebo kontrolovať e-mail. Ale čo naopak robiť máme?

Siahnite po knihe

Zvyknite si pred spaním pravidelne čítať! Podľa štúdie Sussex University už len 6 minút čítania znižuje mieru stresu o 68 %. A práve stres býva často tým, čo nás od rýchleho usnutia odvádza. Jednoducho sa ho zbaviť sa vždy hodí! Siahnite po nejakej knihe, ktorá vás pobaví a upokojí. Horory alebo politické thrillery (prípadne noviny) nie sú ideálne.

Meditujte

Ďalším spôsobom, ako znížiť pred spaním hladinu stresu, je meditácia. Pohodlne sa usaďte alebo uložte, odpútajte sa od všetkých starostí a sústreďte sa len na svoje hlboké dýchanie. Pomôcť si môžete nejakou príjemnou, upokojujúcou hudbou. Potom už len vkĺznite do perín.

Zapíšte do denníčka

Ale nepíšte o tom, ako vás naštval šéf, vytočili deti a v obchode vás pri pokladni predbehla nejaká ženská. Sústreďte sa na to, čo ste počas dňa prežili pozitívne, čo vám urobilo radosť, za čo ste vďační. Možno budete chvíľu premýšľať, ale ako sa raz pustíte do písania, budete na nezastavenie. Svoje myšlienky „prehodíte" na pohodovú vlnu a bude vám hneď lepšie na duši.

Predstavujte si

Hoci utekanie do sveta fantázie veľa problémov nevyrieši, vie upokojiť a znížiť hladinu stresového hormónu kortizolu v tele. A to je niečo, čo pred spaním oceníte. A tak si seba samého predstavte na nejakom príjemnom mieste, v úžasnej spoločnosti, a odvíjajte si v hlave príbeh, ktorý vás nasmeruje do ríše snov.

Osprchujte sa

Väčšina z nás iste nechodí do postele bez umytia, ale skúste nabudúce pojať sprchu či kúpeľ ako prostriedok na relaxáciu. Uvoľníte svaly, prídete na iné myšlienky... Pomôcť si môžete relaxačnou penou do kúpeľa či sprchovým gélom, prípadne vhodným bylinným nálevom.

Započúvajte sa

Aj hudba dokáže s našou mysľou (a telom) zázraky. A tak v posteli nasaďte slúchadlá a oddajte sa ukľudňujúcim a príjemným tónom. Nemusíte počúvať relaxačnú muziku, ale americká Národná organizácia pre poruchy spánku, ktorá hudbu pred spaním odporúča, tvrdí, že najlepšie je počúvať skladby s pomalým rytmom.

Zatemnite

Nepodceňujte závesy a žalúzie. Ľudia nie sú nočnými živočíchmi, sme prispôsobení tomu, aby sme v noci spali. A tak nám môže pomôcť poriadna tma. Tá totiž ovplyvňuje produkciu hormónu melatonínu, ktorý je pre zaspávanie kľúčový. Nespite preto s rozsvieteným svetlom alebo nezatiahnutými závesmi (predovšetkým, ak žijete v meste).

Pomaznajte sa

Máte po svojom boku milovaného človeka? Tak to využite a pekne sa k sebe pred spaním pritúľte. Už len vedomie toho, že vás niekto miluje, dokáže naladiť na tú správnu vlnu a pomôcť vám upokojiť sa po stresujúcom dni.

Autor: Zora Kocmanová

Tlačiť Odoslať
 

 

najnovšie

Znamenia, že by ste mali zlepšiť svoj pitný režim

Hoci je pitný režim pre naše telo dôležitý bez ohľadu na ročné obdobie, je jasné, že v teplejších dňoch mu venujeme väčšiu pozornosť. Avšak aj keď sa snažíme, môže sa stať, že svojmu organizmu nedodávame toľko tekutín, koľko skutočne potrebuje. Ako sa dlhodobá dehydratácia prejaví?

Dostatok vápnika a vitamínu D je prevenciou predčasnej menopauzy

Vápnik a vitamín D sú živiny nevyhnutné pre zdravie kostí a rad fyziologických a hormonálnych funkcií v tele. Vedci z Harvardovej univerzity ale v tridsaťročnom sledovaní 120 tisíc žien preukázali, že pravidelný dostatočný príjem vápnika a dostatočná hladina vitamínu D sú prevenciou predčasnej menopauzy. Jedným z najbohatších zdrojov tohto minerálu je mak. Najlepším zdrojom vitamínu D je slnenie.

Oveľa lepšia ako biely jogurt je domáca kyslá kapusta

Zdravie črevnej mikroflóry sa ľudia snažia zlepšiť kvasenými mliečnymi výrobkami. Ale ak nejde o biele varianty bez sladidiel, ovocných zložiek, pridaných látok a s živou kultúrou, sú len zbytočne požitou kalóriou navyše. A oveľa účinnejšou a diétnejšou formou probiotík sú kvasené druhy zeleniny. Teda tie kvasené, ktoré nie sú konzervované (predovšetkým siričitanmi) a v ktorých je živá kultúra. Ideálna je domáca živá kyslá kapusta či zelenina kimči.

Rituály, ktoré vám navodia osviežujúci spánok

Asi nikoho neprekvapí, že to, čo robíme tesne pred odchodom do postele či bezprostredne pred spaním, rozhoduje o kvalite nášho spánku. A pretože väčšina z nás vie, čo pred spaním nerobiť, zameriame sa skôr na činnosti, ktoré nám pomôžu vplávať do ríše snov.

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Myslíte si, že máte v živote šťastie?




dieťa dňa

23.6.2017

Dnes ti to veľmi pristane moja :)

  • 5/5
Celkom 1
ďalšie

Tip na večeru


	Kačacie hody - každý z nás ich už zažil a dlho na nich určite spomínal ako na úchvatný kulinársky zážitok. Vytvorte si netradičné kačacie hody napríklad na nedeľný obed s rodinou. Prinášame vám netradičný recept na kačaciu pochúťku.

Kačacie prsia so zelerom a Cranberry-pomarančovým chutney

Celkový čas: 35min

Energie: 371 kJ

Cena: 6,85 EUR


	Najlepšie sú na druhý deň! Takže ak máte čas a vydržíte nevyjedať, urobte si kotletky dopredu.

Zapečené kotlety

Celkový čas: 2h a 0min

Energie: 702 kJ

Cena: 5,23 EUR


	Rýchle, zdravé a chutné jedlo.

Cuketa plnená paradajkami a mozzarellou

Celkový čas: 45min

Energie: 411 kJ

Cena: 4,25 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2017 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené