Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
štvrtok 17. augusta | meniny má  Milica
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

Rituály, ktoré vám navodia osviežujúci spánok

Anketa

Máte problémy so spánkom?



Asi nikoho neprekvapí, že to, čo robíme tesne pred odchodom do postele či bezprostredne pred spaním, rozhoduje o kvalite nášho spánku. A pretože väčšina z nás vie, čo pred spaním nerobiť, zameriame sa skôr na činnosti, ktoré nám pomôžu vplávať do ríše snov.

Všetci poznáme poučky, ktoré hovoria, že nemáme piť pred spaním alkohol alebo kontrolovať e-mail. Ale čo naopak robiť máme?

Siahnite po knihe

Zvyknite si pred spaním pravidelne čítať! Podľa štúdie Sussex University už len 6 minút čítania znižuje mieru stresu o 68 %. A práve stres býva často tým, čo nás od rýchleho usnutia odvádza. Jednoducho sa ho zbaviť sa vždy hodí! Siahnite po nejakej knihe, ktorá vás pobaví a upokojí. Horory alebo politické thrillery (prípadne noviny) nie sú ideálne.

Meditujte

Ďalším spôsobom, ako znížiť pred spaním hladinu stresu, je meditácia. Pohodlne sa usaďte alebo uložte, odpútajte sa od všetkých starostí a sústreďte sa len na svoje hlboké dýchanie. Pomôcť si môžete nejakou príjemnou, upokojujúcou hudbou. Potom už len vkĺznite do perín.

Zapíšte do denníčka

Ale nepíšte o tom, ako vás naštval šéf, vytočili deti a v obchode vás pri pokladni predbehla nejaká ženská. Sústreďte sa na to, čo ste počas dňa prežili pozitívne, čo vám urobilo radosť, za čo ste vďační. Možno budete chvíľu premýšľať, ale ako sa raz pustíte do písania, budete na nezastavenie. Svoje myšlienky „prehodíte" na pohodovú vlnu a bude vám hneď lepšie na duši.

Predstavujte si

Hoci utekanie do sveta fantázie veľa problémov nevyrieši, vie upokojiť a znížiť hladinu stresového hormónu kortizolu v tele. A to je niečo, čo pred spaním oceníte. A tak si seba samého predstavte na nejakom príjemnom mieste, v úžasnej spoločnosti, a odvíjajte si v hlave príbeh, ktorý vás nasmeruje do ríše snov.

Osprchujte sa

Väčšina z nás iste nechodí do postele bez umytia, ale skúste nabudúce pojať sprchu či kúpeľ ako prostriedok na relaxáciu. Uvoľníte svaly, prídete na iné myšlienky... Pomôcť si môžete relaxačnou penou do kúpeľa či sprchovým gélom, prípadne vhodným bylinným nálevom.

Započúvajte sa

Aj hudba dokáže s našou mysľou (a telom) zázraky. A tak v posteli nasaďte slúchadlá a oddajte sa ukľudňujúcim a príjemným tónom. Nemusíte počúvať relaxačnú muziku, ale americká Národná organizácia pre poruchy spánku, ktorá hudbu pred spaním odporúča, tvrdí, že najlepšie je počúvať skladby s pomalým rytmom.

Zatemnite

Nepodceňujte závesy a žalúzie. Ľudia nie sú nočnými živočíchmi, sme prispôsobení tomu, aby sme v noci spali. A tak nám môže pomôcť poriadna tma. Tá totiž ovplyvňuje produkciu hormónu melatonínu, ktorý je pre zaspávanie kľúčový. Nespite preto s rozsvieteným svetlom alebo nezatiahnutými závesmi (predovšetkým, ak žijete v meste).

Pomaznajte sa

Máte po svojom boku milovaného človeka? Tak to využite a pekne sa k sebe pred spaním pritúľte. Už len vedomie toho, že vás niekto miluje, dokáže naladiť na tú správnu vlnu a pomôcť vám upokojiť sa po stresujúcom dni.

Autor: Zora Kocmanová

Tlačiť Odoslať
 

 

najnovšie

Trópy vonku aj v byte. Čo urobiť, aby ste sa mohli v noci vyspať

Tiež máte počas dní, kedy sa teplota vyšplhá k tropickým hodnotám, problémy so spaním, pretože vaše telo v tej horúčave jednoducho nezaspí? Máme pre vás niekoľko tipov, ako si aj v letných nociach zaistiť dostatočnú porciu životodarného spánku!

Diéta s nízkym obsahom sacharidov pôsobí na mozog ako droga

Ak poznáte človeka, čo sa stravuje jedálničkom s vyradením sacharidov, možno ste si všimli, že dotyčný stále o svojej diéte hovorí. Niet divu, jeho mozog je v podobnom stave ako po požití extázy. Hoci sú sacharidy všeobecne veľmi atraktívna živina, keď sa ich obsah v strave zníži, mozog začne pociťovať eufóriu. Lenže všeobecne spaľovanie tukov namiesto cukrov nie je v dlhodobom meradle zdravé.

Zabudnite na váhu. Výsledky chudnutia overíte bez nej

Možno máte za sebou tohtoročné chudnutie do plaviek, možno ste sa zhadzovanie prebytočných kilogramov rozhodli nechať na leto. Ako zistiť, či sa vaša snaha vyplatila? Väčšina z nás jednoducho stúpi na váhu. Avšak existujú aj iné (a mnohokrát lepšie) spôsoby, ako sa presvedčiť, že zdravý režim, s ktorým ste začali, prináša ovocie!

Skoncujte konečne so sladením. Poďakuje vám postava aj mozog

Všetci vieme, že cukru by sme sa mali vyhýbať, ako len môžeme. Ale viete tiež prečo? Ako nám vlastne cukor škodí a prečo je okolo neho v poslednej dobe taký humbug?

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Myslíte si, že máte v živote šťastie?




dieťa dňa

23.6.2017

Dnes ti to veľmi pristane moja :)

  • 5/5
Celkom 1
ďalšie

Tip na večeru


	Gréci si vedia užívať život. A to platí aj o ich kuchyni.

Grécka musaka

Celkový čas: 1h a 5min

Energie: 484 kJ

Cena: 6,8 EUR


	Veľmi rýchly recept na hustú polievku so špenátom a šampiňónmi.

Polievka so špenátom

Celkový čas: 30min

Energie: 324 kJ

Cena: 2,15 EUR


	Pre tento recept môžete použiť aj kuraciu pečeň.

Bravčová pečeň na jablkách

Celkový čas: 35min

Energie: 824 kJ

Cena: 2,25 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2017 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené