Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
piatok 20. októbra | meniny má  Vendelín
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

Čo zaradiť do jedálnička, ak dojčíte

Anketa

Máte problém s dojčením na verejnosti?





Patríte k mamičkám, ktoré sa rozhodli svoje bábätko dojčiť? Potom tým prospievate nielen dieťatku, ale aj sebe. Ale aby ste svojmu telu poskytli dostatok potrebných živín, ktoré podporujú tvorbu mlieka a prispievajú k jeho kvalite, je dobré vedieť, čo si naložiť na tanier.

Ktoré potraviny by mala konzumovať každá dojčiaca mamička?

Ovsené vločky

Či už v kaši alebo ako müsli, ovsené vločky by ste rozhodne ignorovať nemali. Vďaka látkam, ktoré obsahujú, podporujú tvorbu mlieka. A navyše sú zásobárňou hŕby vitamínov, minerálov a antioxidantov.

Ľanové semienka

Sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny, ktoré prostredníctvom mlieka odovzdávate svojmu bábätku. A mnohé štúdie preukázali, že práve tieto mastné kyseliny zohrávajú dôležitú úlohu vo vývoji dieťaťa. Okrem toho ľanové semienka pôsobia pozitívne aj na vaše zažívanie.

Mrkva

Táto zelenina je bohatá na betakarotény, ktoré patria k najdôležitejším antioxidantom, ktoré môžete sebe i dieťatku dodávať. Pôsobia proti voľným radikálom a pozitívne ovplyvňujú zrak.

Hnedá ryža

Skúste tradičnú bielu ryžu nahradiť tou hnedou, predovšetkým pokiaľ práve dojčíte. Kombinácia horčíka a vápnika, ktorých má táto potravina na rozdávanie, totiž podporuje tvorbu mlieka.

Zázvor

Šálka ​​zázvorového čaju nielen doplní váš pitný režim, ktorý je pre dojčiace matky extrémne dôležitý, ale navyše má pozitívny vplyv na tvorbu mlieka.

Losos

Táto ryba je bohatá na mastnú kyselinu DHA, ktorú prostredníctvom dojčenia odovzdáte svojmu dieťatku. A podľa posledných výskumov tak môžete ovplyvniť vývoj mozgu svojho bábätka.

Grapefruit

Veľa žien vie, aké dôležité je pred počatím, ale aj počas tehotenstva, dodávať svojmu telu dostatok kyseliny listovej. Avšak aj po pôrode a najmä pri dojčení by ste mali na potraviny, ktoré sú na túto látku bohaté, pamätať. Prečo? Pozitívne podporuje zdravie mamičky aj bábätka!

Rasca

Toto korenie je takou popoluškou - všetci ho používame, ale nikto ho príliš nechváli. A to je škoda, rasca totiž dokáže veľa dobrého. Je zdrojom železa, horčíka a vápnika, podporuje tvorbu mlieka a tiež bojuje - podobne ako napríklad fenikel - s nafúknutým bruškom bábätka.

Mandle

Vápnik je pre dojčiace matky jedným z najdôležitejších minerálov. Hľadáte jeho iný zdroj než známe mliečne výrobky? Potom siahnite po mandliach. Dodajú vám navyše aj proteíny a vlákninu a prospejú aj bábätku.

Špenát

Obsahuje nielen železo, vďaka ktorému sa (tak trochu omylom) preslávil, ale aj vápnik alebo kyselinu listovú.

Vodný melón

Nielenže vás dokonale osvieži a dodá vám vlákninu, vďaka vysokému obsahu vody vás udrží hydratovanou. A ešte je bohatý na vitamín C, lykopén a veľa dôležitých antioxidantov.

Autor: Redakcia

Tlačiť Odoslať
 

 

najnovšie

Trópy vonku aj v byte. Čo urobiť, aby ste sa mohli v noci vyspať

Tiež máte počas dní, kedy sa teplota vyšplhá k tropickým hodnotám, problémy so spaním, pretože vaše telo v tej horúčave jednoducho nezaspí? Máme pre vás niekoľko tipov, ako si aj v letných nociach zaistiť dostatočnú porciu životodarného spánku!

Diéta s nízkym obsahom sacharidov pôsobí na mozog ako droga

Ak poznáte človeka, čo sa stravuje jedálničkom s vyradením sacharidov, možno ste si všimli, že dotyčný stále o svojej diéte hovorí. Niet divu, jeho mozog je v podobnom stave ako po požití extázy. Hoci sú sacharidy všeobecne veľmi atraktívna živina, keď sa ich obsah v strave zníži, mozog začne pociťovať eufóriu. Lenže všeobecne spaľovanie tukov namiesto cukrov nie je v dlhodobom meradle zdravé.

Zabudnite na váhu. Výsledky chudnutia overíte bez nej

Možno máte za sebou tohtoročné chudnutie do plaviek, možno ste sa zhadzovanie prebytočných kilogramov rozhodli nechať na leto. Ako zistiť, či sa vaša snaha vyplatila? Väčšina z nás jednoducho stúpi na váhu. Avšak existujú aj iné (a mnohokrát lepšie) spôsoby, ako sa presvedčiť, že zdravý režim, s ktorým ste začali, prináša ovocie!

Skoncujte konečne so sladením. Poďakuje vám postava aj mozog

Všetci vieme, že cukru by sme sa mali vyhýbať, ako len môžeme. Ale viete tiež prečo? Ako nám vlastne cukor škodí a prečo je okolo neho v poslednej dobe taký humbug?

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Myslíte si, že máte v živote šťastie?




dieťa dňa

23.6.2017

Dnes ti to veľmi pristane moja :)

  • 5/5
Celkom 1
ďalšie

Tip na obed


	Recept na prípravu kuraťa pre slávnostnejšiu príležitosť.

Kura s orechami

Celkový čas: 1h a 30min

Energie: 797 kJ

Cena: 4,45 EUR


	Každý si pod pojmom čína vybaví niečo iné. Takže toto je jedna z variácií, mäso nie je potreba marinovať.

Bravčová "čína"

Celkový čas: 50min

Energie: 445 kJ

Cena: 3,36 EUR


	Ak máte radi jahňacinu, vyskúšajte tento recept.

Dusené jahňacie mäso

Celkový čas: 1h a 30min

Energie: 443 kJ

Cena: 5,63 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2017 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené