Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
piatok 23. júna | meniny má  Sidónia
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

Čo zaradiť do jedálnička, ak dojčíte

Anketa

Máte problém s dojčením na verejnosti?





Patríte k mamičkám, ktoré sa rozhodli svoje bábätko dojčiť? Potom tým prospievate nielen dieťatku, ale aj sebe. Ale aby ste svojmu telu poskytli dostatok potrebných živín, ktoré podporujú tvorbu mlieka a prispievajú k jeho kvalite, je dobré vedieť, čo si naložiť na tanier.

Ktoré potraviny by mala konzumovať každá dojčiaca mamička?

Ovsené vločky

Či už v kaši alebo ako müsli, ovsené vločky by ste rozhodne ignorovať nemali. Vďaka látkam, ktoré obsahujú, podporujú tvorbu mlieka. A navyše sú zásobárňou hŕby vitamínov, minerálov a antioxidantov.

Ľanové semienka

Sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny, ktoré prostredníctvom mlieka odovzdávate svojmu bábätku. A mnohé štúdie preukázali, že práve tieto mastné kyseliny zohrávajú dôležitú úlohu vo vývoji dieťaťa. Okrem toho ľanové semienka pôsobia pozitívne aj na vaše zažívanie.

Mrkva

Táto zelenina je bohatá na betakarotény, ktoré patria k najdôležitejším antioxidantom, ktoré môžete sebe i dieťatku dodávať. Pôsobia proti voľným radikálom a pozitívne ovplyvňujú zrak.

Hnedá ryža

Skúste tradičnú bielu ryžu nahradiť tou hnedou, predovšetkým pokiaľ práve dojčíte. Kombinácia horčíka a vápnika, ktorých má táto potravina na rozdávanie, totiž podporuje tvorbu mlieka.

Zázvor

Šálka ​​zázvorového čaju nielen doplní váš pitný režim, ktorý je pre dojčiace matky extrémne dôležitý, ale navyše má pozitívny vplyv na tvorbu mlieka.

Losos

Táto ryba je bohatá na mastnú kyselinu DHA, ktorú prostredníctvom dojčenia odovzdáte svojmu dieťatku. A podľa posledných výskumov tak môžete ovplyvniť vývoj mozgu svojho bábätka.

Grapefruit

Veľa žien vie, aké dôležité je pred počatím, ale aj počas tehotenstva, dodávať svojmu telu dostatok kyseliny listovej. Avšak aj po pôrode a najmä pri dojčení by ste mali na potraviny, ktoré sú na túto látku bohaté, pamätať. Prečo? Pozitívne podporuje zdravie mamičky aj bábätka!

Rasca

Toto korenie je takou popoluškou - všetci ho používame, ale nikto ho príliš nechváli. A to je škoda, rasca totiž dokáže veľa dobrého. Je zdrojom železa, horčíka a vápnika, podporuje tvorbu mlieka a tiež bojuje - podobne ako napríklad fenikel - s nafúknutým bruškom bábätka.

Mandle

Vápnik je pre dojčiace matky jedným z najdôležitejších minerálov. Hľadáte jeho iný zdroj než známe mliečne výrobky? Potom siahnite po mandliach. Dodajú vám navyše aj proteíny a vlákninu a prospejú aj bábätku.

Špenát

Obsahuje nielen železo, vďaka ktorému sa (tak trochu omylom) preslávil, ale aj vápnik alebo kyselinu listovú.

Vodný melón

Nielenže vás dokonale osvieži a dodá vám vlákninu, vďaka vysokému obsahu vody vás udrží hydratovanou. A ešte je bohatý na vitamín C, lykopén a veľa dôležitých antioxidantov.

Autor: Redakcia

Tlačiť Odoslať
 

 

najnovšie

Znamenia, že by ste mali zlepšiť svoj pitný režim

Hoci je pitný režim pre naše telo dôležitý bez ohľadu na ročné obdobie, je jasné, že v teplejších dňoch mu venujeme väčšiu pozornosť. Avšak aj keď sa snažíme, môže sa stať, že svojmu organizmu nedodávame toľko tekutín, koľko skutočne potrebuje. Ako sa dlhodobá dehydratácia prejaví?

Dostatok vápnika a vitamínu D je prevenciou predčasnej menopauzy

Vápnik a vitamín D sú živiny nevyhnutné pre zdravie kostí a rad fyziologických a hormonálnych funkcií v tele. Vedci z Harvardovej univerzity ale v tridsaťročnom sledovaní 120 tisíc žien preukázali, že pravidelný dostatočný príjem vápnika a dostatočná hladina vitamínu D sú prevenciou predčasnej menopauzy. Jedným z najbohatších zdrojov tohto minerálu je mak. Najlepším zdrojom vitamínu D je slnenie.

Oveľa lepšia ako biely jogurt je domáca kyslá kapusta

Zdravie črevnej mikroflóry sa ľudia snažia zlepšiť kvasenými mliečnymi výrobkami. Ale ak nejde o biele varianty bez sladidiel, ovocných zložiek, pridaných látok a s živou kultúrou, sú len zbytočne požitou kalóriou navyše. A oveľa účinnejšou a diétnejšou formou probiotík sú kvasené druhy zeleniny. Teda tie kvasené, ktoré nie sú konzervované (predovšetkým siričitanmi) a v ktorých je živá kultúra. Ideálna je domáca živá kyslá kapusta či zelenina kimči.

Rituály, ktoré vám navodia osviežujúci spánok

Asi nikoho neprekvapí, že to, čo robíme tesne pred odchodom do postele či bezprostredne pred spaním, rozhoduje o kvalite nášho spánku. A pretože väčšina z nás vie, čo pred spaním nerobiť, zameriame sa skôr na činnosti, ktoré nám pomôžu vplávať do ríše snov.

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Myslíte si, že máte v živote šťastie?




dieťa dňa

23.6.2017

Dnes ti to veľmi pristane moja :)

  • 5/5
Celkom 1
ďalšie

Tip na večeru


	Kačacie hody - každý z nás ich už zažil a dlho na nich určite spomínal ako na úchvatný kulinársky zážitok. Vytvorte si netradičné kačacie hody napríklad na nedeľný obed s rodinou. Prinášame vám netradičný recept na kačaciu pochúťku.

Kačacie prsia so zelerom a Cranberry-pomarančovým chutney

Celkový čas: 35min

Energie: 371 kJ

Cena: 6,85 EUR


	Najlepšie sú na druhý deň! Takže ak máte čas a vydržíte nevyjedať, urobte si kotletky dopredu.

Zapečené kotlety

Celkový čas: 2h a 0min

Energie: 702 kJ

Cena: 5,23 EUR


	Rýchle, zdravé a chutné jedlo.

Cuketa plnená paradajkami a mozzarellou

Celkový čas: 45min

Energie: 411 kJ

Cena: 4,25 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2017 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené