Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
piatok 23. júna | meniny má  Sidónia
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

Najväčšie chyby pri cvičení. Škodia nielen chudnutiu, ale aj zdraviu

Anketa

Prečo cvičíte?



Rozhodli ste sa s príchodom leta a vidinou plavkovej sezóny dať do laty svoju fyzičku a spevniť postavu? Potom je vaším najväčším spojencom samozrejme pohyb. Lenže z nadšenia sa môžete dopúšťať mnohých chýb, ktoré vám vašu snahu o lepšie výsledky aj telo môžu sabotovať.

Ktorých omylov sa nielen začiatočníci často dopúšťajú?

Nedržia sa plánu

Ak ste sa rozhodli pre návštevu posilňovne či fitness centra, všimnite si, ako cvičia profesionálni tréneri či ľudia, ktorí tieto zariadenia už nejaký ten čas navštevujú. Oni totiž hneď po príchode neskočia na stroj s najväčšou záťažou! Kdeže. Najprv absolvujú „zahrievacie kolo", počas ktorého natiahnu svaly a svoj organizmus pripravia na skutočnú záťaž, a až potom si dajú poriadne do tela. Na záver cvičenia potom obvykle opäť uberú tempo či intenzitu, vydýchajú sa, pretiahnu a „vychladnú".

Tento postup má svoju logiku. Ak svoje nepripravené telo začnete hneď „týrať", môžete si nielen privodiť nepríjemné zranenie, ale nasledujúci deň sa takmer nepohnete a vaše odhodlanie cvičiť výrazne poklesne. Ak si nie ste istí, ako správne pri cvičení postupovať, neváhajte opýtať sa skúsenejších či prítomných trénerov.

Často menia štýly

Je jasné, že spočiatku budete zrejme chvíľu hľadať, ktorý druh pohybu je pre vás ten pravý, ale nemeňte druhy cvičení príliš často a príliš radikálne. Vaše snahy o spevnenie postavy tak môžu byť menej efektívne. A navyše u niektorých športov môže chvíľku trvať, než do nich preniknete a začnú vás naozaj baviť. Vzdávať to po prvej skúsenosti by mohla byť veľká škoda. Áno, pohyb musí byť predovšetkým zábavou, ale nečakajte, že objavíte nejaký, ktorý vám zaručí výsledky úplne bez potu a námahy!

Sústredia sa len na jednu partiu

Kým muži túžia po vytvarovaných bicepsoch, ženy sa sústredia na stehná či zadoček. Ale bola by chyba zvyšok tela pri cvičení či posilňovaní úplne ignorovať! Pekne do cvičenia zapojte všetky svalové skupiny. Keď získate poriadnu fyzičku a spevníte telo, môžete sa sústrediť na problematické partie či na vytvarovanie určitých častí postavy.

Nie sú trpezliví

Veľa ľudí prekračuje prah fitness centra s predstavou, že po mesiaci oblečú o veľkosť či dve menšie oblečenie, zdvihnú 20 kíl a budú mať na bruchu pekáč buchiet. Lenže takto naše telo nefunguje. Chce to vytrvalosť a trpezlivosť. A ak je vaším snom schudnúť, budete musieť vo svojom živote prijať aj ďalšie zmeny, predovšetkým v jedálničku (hlavne ale nesmiete hladovať, šport a podvýživa si rozhodne netykajú, ostatne ani nášmu zdraviu týranie hladom neprospieva - kľúčom je vyvážená a pestrá strava).

Skrátka, nečakajte zázraky cez noc! Budete totiž sklamaní a vaše predsavzatie o cvičení čoskoro zmizne v prepadlisku dejín. A to iste nechcete. Ak máte pocit, že sa vaša snaha neprejavuje na vašej postave tak, ako by podľa vás mala, obráťte sa na odborníkov, ktorí vám pomôžu.

Autor: Pavla Horáková

Tlačiť Odoslať
 

 

najnovšie

Znamenia, že by ste mali zlepšiť svoj pitný režim

Hoci je pitný režim pre naše telo dôležitý bez ohľadu na ročné obdobie, je jasné, že v teplejších dňoch mu venujeme väčšiu pozornosť. Avšak aj keď sa snažíme, môže sa stať, že svojmu organizmu nedodávame toľko tekutín, koľko skutočne potrebuje. Ako sa dlhodobá dehydratácia prejaví?

Dostatok vápnika a vitamínu D je prevenciou predčasnej menopauzy

Vápnik a vitamín D sú živiny nevyhnutné pre zdravie kostí a rad fyziologických a hormonálnych funkcií v tele. Vedci z Harvardovej univerzity ale v tridsaťročnom sledovaní 120 tisíc žien preukázali, že pravidelný dostatočný príjem vápnika a dostatočná hladina vitamínu D sú prevenciou predčasnej menopauzy. Jedným z najbohatších zdrojov tohto minerálu je mak. Najlepším zdrojom vitamínu D je slnenie.

Oveľa lepšia ako biely jogurt je domáca kyslá kapusta

Zdravie črevnej mikroflóry sa ľudia snažia zlepšiť kvasenými mliečnymi výrobkami. Ale ak nejde o biele varianty bez sladidiel, ovocných zložiek, pridaných látok a s živou kultúrou, sú len zbytočne požitou kalóriou navyše. A oveľa účinnejšou a diétnejšou formou probiotík sú kvasené druhy zeleniny. Teda tie kvasené, ktoré nie sú konzervované (predovšetkým siričitanmi) a v ktorých je živá kultúra. Ideálna je domáca živá kyslá kapusta či zelenina kimči.

Rituály, ktoré vám navodia osviežujúci spánok

Asi nikoho neprekvapí, že to, čo robíme tesne pred odchodom do postele či bezprostredne pred spaním, rozhoduje o kvalite nášho spánku. A pretože väčšina z nás vie, čo pred spaním nerobiť, zameriame sa skôr na činnosti, ktoré nám pomôžu vplávať do ríše snov.

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Myslíte si, že máte v živote šťastie?




dieťa dňa

23.6.2017

Dnes ti to veľmi pristane moja :)

  • 5/5
Celkom 1
ďalšie

Tip na večeru


	Kačacie hody - každý z nás ich už zažil a dlho na nich určite spomínal ako na úchvatný kulinársky zážitok. Vytvorte si netradičné kačacie hody napríklad na nedeľný obed s rodinou. Prinášame vám netradičný recept na kačaciu pochúťku.

Kačacie prsia so zelerom a Cranberry-pomarančovým chutney

Celkový čas: 35min

Energie: 371 kJ

Cena: 6,85 EUR


	Najlepšie sú na druhý deň! Takže ak máte čas a vydržíte nevyjedať, urobte si kotletky dopredu.

Zapečené kotlety

Celkový čas: 2h a 0min

Energie: 702 kJ

Cena: 5,23 EUR


	Rýchle, zdravé a chutné jedlo.

Cuketa plnená paradajkami a mozzarellou

Celkový čas: 45min

Energie: 411 kJ

Cena: 4,25 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2017 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené