Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
štvrtok 17. augusta | meniny má  Milica
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

Najväčšie chyby pri cvičení. Škodia nielen chudnutiu, ale aj zdraviu

Anketa

Prečo cvičíte?



Rozhodli ste sa s príchodom leta a vidinou plavkovej sezóny dať do laty svoju fyzičku a spevniť postavu? Potom je vaším najväčším spojencom samozrejme pohyb. Lenže z nadšenia sa môžete dopúšťať mnohých chýb, ktoré vám vašu snahu o lepšie výsledky aj telo môžu sabotovať.

Ktorých omylov sa nielen začiatočníci často dopúšťajú?

Nedržia sa plánu

Ak ste sa rozhodli pre návštevu posilňovne či fitness centra, všimnite si, ako cvičia profesionálni tréneri či ľudia, ktorí tieto zariadenia už nejaký ten čas navštevujú. Oni totiž hneď po príchode neskočia na stroj s najväčšou záťažou! Kdeže. Najprv absolvujú „zahrievacie kolo", počas ktorého natiahnu svaly a svoj organizmus pripravia na skutočnú záťaž, a až potom si dajú poriadne do tela. Na záver cvičenia potom obvykle opäť uberú tempo či intenzitu, vydýchajú sa, pretiahnu a „vychladnú".

Tento postup má svoju logiku. Ak svoje nepripravené telo začnete hneď „týrať", môžete si nielen privodiť nepríjemné zranenie, ale nasledujúci deň sa takmer nepohnete a vaše odhodlanie cvičiť výrazne poklesne. Ak si nie ste istí, ako správne pri cvičení postupovať, neváhajte opýtať sa skúsenejších či prítomných trénerov.

Často menia štýly

Je jasné, že spočiatku budete zrejme chvíľu hľadať, ktorý druh pohybu je pre vás ten pravý, ale nemeňte druhy cvičení príliš často a príliš radikálne. Vaše snahy o spevnenie postavy tak môžu byť menej efektívne. A navyše u niektorých športov môže chvíľku trvať, než do nich preniknete a začnú vás naozaj baviť. Vzdávať to po prvej skúsenosti by mohla byť veľká škoda. Áno, pohyb musí byť predovšetkým zábavou, ale nečakajte, že objavíte nejaký, ktorý vám zaručí výsledky úplne bez potu a námahy!

Sústredia sa len na jednu partiu

Kým muži túžia po vytvarovaných bicepsoch, ženy sa sústredia na stehná či zadoček. Ale bola by chyba zvyšok tela pri cvičení či posilňovaní úplne ignorovať! Pekne do cvičenia zapojte všetky svalové skupiny. Keď získate poriadnu fyzičku a spevníte telo, môžete sa sústrediť na problematické partie či na vytvarovanie určitých častí postavy.

Nie sú trpezliví

Veľa ľudí prekračuje prah fitness centra s predstavou, že po mesiaci oblečú o veľkosť či dve menšie oblečenie, zdvihnú 20 kíl a budú mať na bruchu pekáč buchiet. Lenže takto naše telo nefunguje. Chce to vytrvalosť a trpezlivosť. A ak je vaším snom schudnúť, budete musieť vo svojom živote prijať aj ďalšie zmeny, predovšetkým v jedálničku (hlavne ale nesmiete hladovať, šport a podvýživa si rozhodne netykajú, ostatne ani nášmu zdraviu týranie hladom neprospieva - kľúčom je vyvážená a pestrá strava).

Skrátka, nečakajte zázraky cez noc! Budete totiž sklamaní a vaše predsavzatie o cvičení čoskoro zmizne v prepadlisku dejín. A to iste nechcete. Ak máte pocit, že sa vaša snaha neprejavuje na vašej postave tak, ako by podľa vás mala, obráťte sa na odborníkov, ktorí vám pomôžu.

Autor: Pavla Horáková

Tlačiť Odoslať
 

 

najnovšie

Trópy vonku aj v byte. Čo urobiť, aby ste sa mohli v noci vyspať

Tiež máte počas dní, kedy sa teplota vyšplhá k tropickým hodnotám, problémy so spaním, pretože vaše telo v tej horúčave jednoducho nezaspí? Máme pre vás niekoľko tipov, ako si aj v letných nociach zaistiť dostatočnú porciu životodarného spánku!

Diéta s nízkym obsahom sacharidov pôsobí na mozog ako droga

Ak poznáte človeka, čo sa stravuje jedálničkom s vyradením sacharidov, možno ste si všimli, že dotyčný stále o svojej diéte hovorí. Niet divu, jeho mozog je v podobnom stave ako po požití extázy. Hoci sú sacharidy všeobecne veľmi atraktívna živina, keď sa ich obsah v strave zníži, mozog začne pociťovať eufóriu. Lenže všeobecne spaľovanie tukov namiesto cukrov nie je v dlhodobom meradle zdravé.

Zabudnite na váhu. Výsledky chudnutia overíte bez nej

Možno máte za sebou tohtoročné chudnutie do plaviek, možno ste sa zhadzovanie prebytočných kilogramov rozhodli nechať na leto. Ako zistiť, či sa vaša snaha vyplatila? Väčšina z nás jednoducho stúpi na váhu. Avšak existujú aj iné (a mnohokrát lepšie) spôsoby, ako sa presvedčiť, že zdravý režim, s ktorým ste začali, prináša ovocie!

Skoncujte konečne so sladením. Poďakuje vám postava aj mozog

Všetci vieme, že cukru by sme sa mali vyhýbať, ako len môžeme. Ale viete tiež prečo? Ako nám vlastne cukor škodí a prečo je okolo neho v poslednej dobe taký humbug?

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Myslíte si, že máte v živote šťastie?




dieťa dňa

23.6.2017

Dnes ti to veľmi pristane moja :)

  • 5/5
Celkom 1
ďalšie

Tip na večeru


	Gréci si vedia užívať život. A to platí aj o ich kuchyni.

Grécka musaka

Celkový čas: 1h a 5min

Energie: 484 kJ

Cena: 6,8 EUR


	Veľmi rýchly recept na hustú polievku so špenátom a šampiňónmi.

Polievka so špenátom

Celkový čas: 30min

Energie: 324 kJ

Cena: 2,15 EUR


	Pre tento recept môžete použiť aj kuraciu pečeň.

Bravčová pečeň na jablkách

Celkový čas: 35min

Energie: 824 kJ

Cena: 2,25 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2017 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené