Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
pondelok 26. septembra | meniny má  Edita
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

4 kroky, ako sa zbaviť celulitídy

Anketa

Trápi vás pomarančová koža?




Celulitída čiže "pomarančová koža" rozhodne nepostihuje len ľudí s nadváhou. V bulvári sa objaví tu a tam správa, že tá či oná modelka trpí celulitídou a chodí kvôli tomu na plastiky zadku. Aj vďaka týmto správam je celulitída často považovaná len za obyčajnú chybu na kráse.

Ak by však bola naozaj len estetickou vadou, mohla by hocikoho nechať v pokoji - veď nijako telu neškodí. V skutočnosti je to ale trochu inak. Spočiatku naozaj koža, ktorá sa kvôli jamkám na povrchu podobá pomarančovej kôre, nespôsobuje žiadne zdravotné problémy. Hrudky tukových buniek pod kožou ale tlačia na spojivové tkanivo a na krvné aj lymfatické cievy. Cievy sa v dôsledku toho deformujú, prísun živín a odvod škodlivých látok z tkaniva sa spomaľuje a na mieste zostáva tekutina a odpadové látky.

Celulitída môže aj bolieť

Spojivové tkanivo sa môže zapáliť a vznikajú jazvy, ktoré sa na povrchu prejavujú ako jamky. Vzniká začarovaný kruh a postupne môžu miesta postihnuté celulitídou výraznejšie zhrbolatieť, koža na nich stvrdne, je chladná, napätá a bolestivá na stlačenie medzi prstami.

O príčinách celulitídy existuje viac teórií. Značnú úlohu tu hrá dedičnosť. Nesporné ale je, že vznik celulitídy podporuje predovšetkým obezita a že svoj podiel na nej má napríklad aj nedostatok pohybu, prílišné opaľovanie alebo tesné a škrtiace oblečenie.

Preč s pomarančom

Na zmiernenie celulitídy a zabrzdenie jej vývoja teda platí, že je potrebné týmto vplyvom zabrániť - to znamená dbať na dostatok pohybu, upraviť výživu a konzumovať viac vlákniny namiesto sladkých a múčnych jedál, dodržiavať pitný režim, nenosiť tesné džínsy a tak ďalej.

Pravidlá pre zmiernenie celulitídy:

• Dostatok pohybu - pohyb pôsobí proti obezite, a pri už vzniknutej celulitíde napomáha lymfatickým cievam, ktoré nemajú vlastné pumpy ako cievy krvné, aby sa prietok v nich zrýchlil a lymfa sa nehromadila a nepresakovala do tkanív. Pohyb sa najľahšie zaistí chôdzou, plávaním alebo jazdou na bicykli, aj mnohé iné športové aktivity vám môžu pomôcť. Váš ošetrujúci lekár vám poradí, ktorá športová disciplína je pre vás vhodná.

• Vhodná strava - pri chuti do jedla sú najvhodnejšie potraviny s vysokým podielom vlákniny, ako je zelenina, ovocie, celozrnné pečivo. Naopak je potrebné obmedziť zákusky a sladké jedlá, ktoré už v malom množstve nesú veľa kalórií.

• Pitný režim - obvykle sa odporúča vypiť 2 až 3 litre tekutín, však nemožno medzi ne zaraďovať silnú kávu, sladké alebo dokonca alkoholické nápoje. Najlepšia je čistá voda a rôzne bylinkové čaje, pokiaľ možno nesladené alebo mierne osladené medom.

• Všetkého s mierou - platí to vlastne pre všetko, čo robíme: opaľovať sa len striedmo, ustrážiť tesniace švy pri naberaní kilogramov a po porade s lekárom dodržiavať všetko, čo odporučí pre zastavenie váhového prírastku, a teda aj celulitídy.

Autor: Redakcia

Tlačiť Odoslať
 

komentáre:

Celkom 0 komentárovPridať nový komentár

 

najnovšie

6 vitamínov a minerálov pre mozog. Máte ich dostatok?

Na to, aby sme mohli svoj mozog využívať naplno, musíme mu dopriať tie správne živiny. Ktoré vitamíny a minerály mu prospievajú najviac?

Keď veľa jete, nezachráni vás ani cvičenie!

Úplne nevhodná sa javí nízkotučná diéta, ktorú propagovali dietológovia na konci minulého storočia. Jednak človeka ochudobňuje o dôležité vitamíny rozpustné v tukoch, ale tiež prispieva k obezite. Ľudia na nízkotučnej diéte väčšinou jedia príliš veľa sacharidov, ktoré sa potom ukladajú na tele ako tuk. Jedinou metódou, ako schudnúť, je konzumovať obmedzené množstvo energie a dostatočne cvičiť.

Prečo by ste mali jesť viac citrónov a pomarančov?

Citrusové plody sú nielen výdatným zdrojom vitamínu C, ale aj flavonoidných antioxidantov. A tri z nich pôsobia blahodarne predovšetkým na jedincov, ktorí konzumujú príliš tučnú stravu bohatú na sacharidy – typický západný jedálniček. Podľa brazílskych vedcov totiž tieto citrusové antioxidanty chránia srdce a pečeň pred vznikom chorôb súvisiacich s obezitou. Sú tiež prevenciou cukrovky typu 2.

Dávate si po cvičení ovocie? Tak sa vám ukladajú tuky!

Ovocie je nevyhnutnou súčasťou ľudského jedálnička. Obohacuje ho o vitamíny, mikroživiny, antioxidanty a ďalšie biologicky aktívne látky. Lenže je tiež plné cukrov a s určitými druhmi sa to nesmie preháňať. Pozor si musia dať aj ľudia pracujúci na svojej postave a milovníci fitnes. Tí by sa sladkému ovociu mali vyhýbať najmä po cvičení. Krátko po ňom totiž jednoduché cukry mieria priamo do tukových zásob.

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Myslíte si, že máte v živote šťastie?




dieťa dňa

23.9.2016

Život je nádherný!

  • 0/5
Celkom 0
ďalšie

Tip na obed


	Jednoduchý recept na prípravu pstruha.

Pstruh na tymiáne

Celkový čas: 40min

Energie: 667 kJ

Cena: 12 EUR


	Dobrota pre milovníkov pečene.

Kuracia minútka s pečeňou

Celkový čas: 1h a 30min

Energie: 371 kJ

Cena: 3,33 EUR


	Úplne jednoduchý recept na vynikajúceho lososa.

Losos s javorovým sirupom

Celkový čas: 35min

Energie: 987 kJ

Cena: 5,45 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2016 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené