Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
utorok 30. mája | meniny má  Ferdinand
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

4 kroky, ako sa zbaviť celulitídy

Anketa

Trápi vás pomarančová koža?




Celulitída čiže "pomarančová koža" rozhodne nepostihuje len ľudí s nadváhou. V bulvári sa objaví tu a tam správa, že tá či oná modelka trpí celulitídou a chodí kvôli tomu na plastiky zadku. Aj vďaka týmto správam je celulitída často považovaná len za obyčajnú chybu na kráse.

Ak by však bola naozaj len estetickou vadou, mohla by hocikoho nechať v pokoji - veď nijako telu neškodí. V skutočnosti je to ale trochu inak. Spočiatku naozaj koža, ktorá sa kvôli jamkám na povrchu podobá pomarančovej kôre, nespôsobuje žiadne zdravotné problémy. Hrudky tukových buniek pod kožou ale tlačia na spojivové tkanivo a na krvné aj lymfatické cievy. Cievy sa v dôsledku toho deformujú, prísun živín a odvod škodlivých látok z tkaniva sa spomaľuje a na mieste zostáva tekutina a odpadové látky.

Celulitída môže aj bolieť

Spojivové tkanivo sa môže zapáliť a vznikajú jazvy, ktoré sa na povrchu prejavujú ako jamky. Vzniká začarovaný kruh a postupne môžu miesta postihnuté celulitídou výraznejšie zhrbolatieť, koža na nich stvrdne, je chladná, napätá a bolestivá na stlačenie medzi prstami.

O príčinách celulitídy existuje viac teórií. Značnú úlohu tu hrá dedičnosť. Nesporné ale je, že vznik celulitídy podporuje predovšetkým obezita a že svoj podiel na nej má napríklad aj nedostatok pohybu, prílišné opaľovanie alebo tesné a škrtiace oblečenie.

Preč s pomarančom

Na zmiernenie celulitídy a zabrzdenie jej vývoja teda platí, že je potrebné týmto vplyvom zabrániť - to znamená dbať na dostatok pohybu, upraviť výživu a konzumovať viac vlákniny namiesto sladkých a múčnych jedál, dodržiavať pitný režim, nenosiť tesné džínsy a tak ďalej.

Pravidlá pre zmiernenie celulitídy:

• Dostatok pohybu - pohyb pôsobí proti obezite, a pri už vzniknutej celulitíde napomáha lymfatickým cievam, ktoré nemajú vlastné pumpy ako cievy krvné, aby sa prietok v nich zrýchlil a lymfa sa nehromadila a nepresakovala do tkanív. Pohyb sa najľahšie zaistí chôdzou, plávaním alebo jazdou na bicykli, aj mnohé iné športové aktivity vám môžu pomôcť. Váš ošetrujúci lekár vám poradí, ktorá športová disciplína je pre vás vhodná.

• Vhodná strava - pri chuti do jedla sú najvhodnejšie potraviny s vysokým podielom vlákniny, ako je zelenina, ovocie, celozrnné pečivo. Naopak je potrebné obmedziť zákusky a sladké jedlá, ktoré už v malom množstve nesú veľa kalórií.

• Pitný režim - obvykle sa odporúča vypiť 2 až 3 litre tekutín, však nemožno medzi ne zaraďovať silnú kávu, sladké alebo dokonca alkoholické nápoje. Najlepšia je čistá voda a rôzne bylinkové čaje, pokiaľ možno nesladené alebo mierne osladené medom.

• Všetkého s mierou - platí to vlastne pre všetko, čo robíme: opaľovať sa len striedmo, ustrážiť tesniace švy pri naberaní kilogramov a po porade s lekárom dodržiavať všetko, čo odporučí pre zastavenie váhového prírastku, a teda aj celulitídy.

Autor: Redakcia

Tlačiť Odoslať
 

komentáre:

Celkom 0 komentárovPridať nový komentár

 

najnovšie

Chilli je zdravšie, než by sa mohlo na prvý pohľad zdať

Aj keď sa môže zdať, že po konzumácii chilli človeku doslova horí celé zažívacie ústrojenstvo, má toto korenie v skutočnosti upokojujúci vplyv na tráviaci trakt. Pôsobí totiž priamo na imunitný systém, ktorý potom prestáva vyvolávať zápaly v celom tráviacom trakte. Podľa vedcov z Connecticutu súvisí konzumácia chilli s produkciou anandamidu, ktorý pripomína drogu THC z konope a tlmí zápaly v slinivke aj v črevách.

Svačiny pre zdravé doplnenie energie. Tieto vás postavia na nohy

Poznáte to. V práci dve porady, hora úloh pred vami, o pol šiestej zatvárajú družinu a vy musíte stihnúť odovzdať prácu, na ktorú by ste potrebovali ešte tak dva dni... Niet divu, že počas popoludnia už zápasíte s vyčerpaním. Čo teraz? Na výlet pre bagetu z automatu zabudnite! Tieto svačinky vám dodajú potrebné „palivo"!

Chudnutie po päťdesiatke má svoje pravidlá

Tiež ste vždy nechápavo krútili hlavou, keď vám vaša mamička hovorila, ako ťažšie sa zhadzujú prebytočné kilogramy s každým ďalším rokom navyše? Teraz ste vy sama v jej veku a zisťujete, že mala pravdu. Áno, chudnutie po päťdesiatke má iné pravidlá, než keď máte tridsať.

Studená voda alebo škorica. Čo ďalšie urýchli chudnutie

Dostatok pohybu a vyvážená, zdravá strava. Tento vzorec pre úspešné snahy o schudnutie prebytočných kilogramov poznáme všetci. Avšak to neznamená, že by sme si nemohli svoje úsilie trochu uľahčiť! Stačí poznať zopár zaručených trikov.

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Myslíte si, že máte v živote šťastie?




dieťa dňa

30.5.2017

Čo to bzučí? Dúfam, že len mucha...

  • 0/5
Celkom 0
ďalšie

Tip na obed


	Pripravte si šalát zo šošovice, ktorý je vhodný aj pre bezlepkovú diétu.

Šošovicový šalát

Celkový čas: 1h a 5min

Energie: 566 kJ

Cena: 2,05 EUR


	Losos, špenát a gnocchi, táto kombinácia chutí vás nikdy nesklame.

Losos so špenátovými gnocchi

Celkový čas: 25min

Energie: 858 kJ

Cena: 5,35 EUR


	Zeleninový šalát by sa mal pravidelne objaviť v našom jedálničku, v každom ročnom období. A pripraviť ho môžeme, zakaždým inak - napríklad s ovčím syrom Feta. Syr sa vyrába z čerstvého ovčieho mlieka (môže však v ňom byť aj prímes kozieho) a v slanom roztoku zreje viac ako dva mesiace.

Šalát so syrom Feta

Celkový čas: 20min

Energie: 918 kJ

Cena: 2,87 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2017 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené