Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
utorok 30. augusta | meniny má  Ružena
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

4 kroky, ako sa zbaviť celulitídy

Anketa

Trápi vás pomarančová koža?




Celulitída čiže "pomarančová koža" rozhodne nepostihuje len ľudí s nadváhou. V bulvári sa objaví tu a tam správa, že tá či oná modelka trpí celulitídou a chodí kvôli tomu na plastiky zadku. Aj vďaka týmto správam je celulitída často považovaná len za obyčajnú chybu na kráse.

Ak by však bola naozaj len estetickou vadou, mohla by hocikoho nechať v pokoji - veď nijako telu neškodí. V skutočnosti je to ale trochu inak. Spočiatku naozaj koža, ktorá sa kvôli jamkám na povrchu podobá pomarančovej kôre, nespôsobuje žiadne zdravotné problémy. Hrudky tukových buniek pod kožou ale tlačia na spojivové tkanivo a na krvné aj lymfatické cievy. Cievy sa v dôsledku toho deformujú, prísun živín a odvod škodlivých látok z tkaniva sa spomaľuje a na mieste zostáva tekutina a odpadové látky.

Celulitída môže aj bolieť

Spojivové tkanivo sa môže zapáliť a vznikajú jazvy, ktoré sa na povrchu prejavujú ako jamky. Vzniká začarovaný kruh a postupne môžu miesta postihnuté celulitídou výraznejšie zhrbolatieť, koža na nich stvrdne, je chladná, napätá a bolestivá na stlačenie medzi prstami.

O príčinách celulitídy existuje viac teórií. Značnú úlohu tu hrá dedičnosť. Nesporné ale je, že vznik celulitídy podporuje predovšetkým obezita a že svoj podiel na nej má napríklad aj nedostatok pohybu, prílišné opaľovanie alebo tesné a škrtiace oblečenie.

Preč s pomarančom

Na zmiernenie celulitídy a zabrzdenie jej vývoja teda platí, že je potrebné týmto vplyvom zabrániť - to znamená dbať na dostatok pohybu, upraviť výživu a konzumovať viac vlákniny namiesto sladkých a múčnych jedál, dodržiavať pitný režim, nenosiť tesné džínsy a tak ďalej.

Pravidlá pre zmiernenie celulitídy:

• Dostatok pohybu - pohyb pôsobí proti obezite, a pri už vzniknutej celulitíde napomáha lymfatickým cievam, ktoré nemajú vlastné pumpy ako cievy krvné, aby sa prietok v nich zrýchlil a lymfa sa nehromadila a nepresakovala do tkanív. Pohyb sa najľahšie zaistí chôdzou, plávaním alebo jazdou na bicykli, aj mnohé iné športové aktivity vám môžu pomôcť. Váš ošetrujúci lekár vám poradí, ktorá športová disciplína je pre vás vhodná.

• Vhodná strava - pri chuti do jedla sú najvhodnejšie potraviny s vysokým podielom vlákniny, ako je zelenina, ovocie, celozrnné pečivo. Naopak je potrebné obmedziť zákusky a sladké jedlá, ktoré už v malom množstve nesú veľa kalórií.

• Pitný režim - obvykle sa odporúča vypiť 2 až 3 litre tekutín, však nemožno medzi ne zaraďovať silnú kávu, sladké alebo dokonca alkoholické nápoje. Najlepšia je čistá voda a rôzne bylinkové čaje, pokiaľ možno nesladené alebo mierne osladené medom.

• Všetkého s mierou - platí to vlastne pre všetko, čo robíme: opaľovať sa len striedmo, ustrážiť tesniace švy pri naberaní kilogramov a po porade s lekárom dodržiavať všetko, čo odporučí pre zastavenie váhového prírastku, a teda aj celulitídy.

Autor: Redakcia

Tlačiť Odoslať
 

komentáre:

Celkom 0 komentárovPridať nový komentár

 

najnovšie

Umelé opálenie spôsobuje starnutie kože a vrásky

Mnoho ľudí vrátane modeliek a herečiek sa obáva UV žiarenia, a preto sa prirodzenému opaľovaniu pleti vyhýbajú a volia radšej to umelé pomocou nástreku. Na kožu sa však aplikuje látka, ktorá vyvoláva zhnednutie vrchnej časti pokožky oxidáciou. A práve oxidatívny stres pri dlhodobom používaní urýchľuje starnutie kože, vráskavosť pleti a zvädnutosť pokožky.

Granátové jablko obsahuje elixír mladosti

Švajčiarski vedci tvrdia, že granátové jablko je od staroveku právom vynášané do nebies ako zázračné ovocie. Obsahuje totiž okrem mnohých vitamínov, minerálov a antioxidantov i triesloviny, konkrétne zo skupiny tanínov – kyselinu ellagovú, ktorá funguje ako veľmi účinný spomaľovač starnutia a prevencia rakoviny či dementných porúch mozgu.

Prečo by ste mali byť večer potme?

Umelé nočné osvetlenie má zhubný vplyv na biorytmy a narušuje zdravý spánok. Zostať v noci potme sa však oplatí z mnohých ďalších zdravotných dôvodov. Holandskí vedci totiž preukázali, že nedostatok tmy vedie aj k úbytku svalovej hmoty a rednutiu kostí. Našťastie sa tiež podarilo preukázať, že ak sa vráti situácia do normy a telo dostáva opäť v noci tmu, svalovú hmotu naberie späť a kosti stvrdnú.

Tuky predlžujú život. Ale ktoré?

Vedci z Harvardovej univerzity tvrdia, že aj konzumácia tukov môže predlžovať život. Musíte však zabudnúť na margaríny, palmový olej, stužené tuky na vyprážanie, živočíšne tuky v podobe slaniny a údenín a ďalšie nebezpečné varianty. Dopriať si dostatok olivového oleja, ľanového oleja, tučných rýb, mandlí a horkej čokolády znamená dodávať telu zdraviu prospešné tuky, ktoré prispievajú nielen k štíhlej postave, ale aj k dlhšiemu životu.

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Myslíte si, že máte v živote šťastie?




dieťa dňa

30.8.2016

To je dobrotka.

  • 0/5
Celkom 0
ďalšie

Tip na obed


	Recept na šalát z avokáda, jabĺk a slaniny.

Avokádový šalát so slaninou

Celkový čas: 25min

Energie: 1230 kJ

Cena: 2,35 EUR


	Mrkvová polievka, ktorú na vyššiu úroveň posunie pridaná šťava kôry z pomaranča. Skúste túto zeleninovú klasiku.

Mrkvová polievka

Celkový čas: 30min

Energie: 152 kJ

Cena: 1,2 EUR


	Šalát pre milovníkov kozieho syra.

Cuketový šalát s kozím syrom

Celkový čas: 40min

Energie: 458 kJ

Cena: 3,36 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2016 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené