Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
nedeľa 20. apríla | meniny má  Marcel
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

4 kroky, ako sa zbaviť celulitídy

Anketa

Trápi vás pomarančová koža?




Celulitída čiže "pomarančová koža" rozhodne nepostihuje len ľudí s nadváhou. V bulvári sa objaví tu a tam správa, že tá či oná modelka trpí celulitídou a chodí kvôli tomu na plastiky zadku. Aj vďaka týmto správam je celulitída často považovaná len za obyčajnú chybu na kráse.

Ak by však bola naozaj len estetickou vadou, mohla by hocikoho nechať v pokoji - veď nijako telu neškodí. V skutočnosti je to ale trochu inak. Spočiatku naozaj koža, ktorá sa kvôli jamkám na povrchu podobá pomarančovej kôre, nespôsobuje žiadne zdravotné problémy. Hrudky tukových buniek pod kožou ale tlačia na spojivové tkanivo a na krvné aj lymfatické cievy. Cievy sa v dôsledku toho deformujú, prísun živín a odvod škodlivých látok z tkaniva sa spomaľuje a na mieste zostáva tekutina a odpadové látky.

Celulitída môže aj bolieť

Spojivové tkanivo sa môže zapáliť a vznikajú jazvy, ktoré sa na povrchu prejavujú ako jamky. Vzniká začarovaný kruh a postupne môžu miesta postihnuté celulitídou výraznejšie zhrbolatieť, koža na nich stvrdne, je chladná, napätá a bolestivá na stlačenie medzi prstami.

O príčinách celulitídy existuje viac teórií. Značnú úlohu tu hrá dedičnosť. Nesporné ale je, že vznik celulitídy podporuje predovšetkým obezita a že svoj podiel na nej má napríklad aj nedostatok pohybu, prílišné opaľovanie alebo tesné a škrtiace oblečenie.

Preč s pomarančom

Na zmiernenie celulitídy a zabrzdenie jej vývoja teda platí, že je potrebné týmto vplyvom zabrániť - to znamená dbať na dostatok pohybu, upraviť výživu a konzumovať viac vlákniny namiesto sladkých a múčnych jedál, dodržiavať pitný režim, nenosiť tesné džínsy a tak ďalej.

Pravidlá pre zmiernenie celulitídy:

• Dostatok pohybu - pohyb pôsobí proti obezite, a pri už vzniknutej celulitíde napomáha lymfatickým cievam, ktoré nemajú vlastné pumpy ako cievy krvné, aby sa prietok v nich zrýchlil a lymfa sa nehromadila a nepresakovala do tkanív. Pohyb sa najľahšie zaistí chôdzou, plávaním alebo jazdou na bicykli, aj mnohé iné športové aktivity vám môžu pomôcť. Váš ošetrujúci lekár vám poradí, ktorá športová disciplína je pre vás vhodná.

• Vhodná strava - pri chuti do jedla sú najvhodnejšie potraviny s vysokým podielom vlákniny, ako je zelenina, ovocie, celozrnné pečivo. Naopak je potrebné obmedziť zákusky a sladké jedlá, ktoré už v malom množstve nesú veľa kalórií.

• Pitný režim - obvykle sa odporúča vypiť 2 až 3 litre tekutín, však nemožno medzi ne zaraďovať silnú kávu, sladké alebo dokonca alkoholické nápoje. Najlepšia je čistá voda a rôzne bylinkové čaje, pokiaľ možno nesladené alebo mierne osladené medom.

• Všetkého s mierou - platí to vlastne pre všetko, čo robíme: opaľovať sa len striedmo, ustrážiť tesniace švy pri naberaní kilogramov a po porade s lekárom dodržiavať všetko, čo odporučí pre zastavenie váhového prírastku, a teda aj celulitídy.

Autor: Redakcia

Tlačiť Odoslať
 

komentáre:

Celkom 0 komentárovPridať nový komentár

 

najnovšie

Miesto zadočku máme "blato": Sedavá práca nám ruší ostrý prechod medzi zadkom a stehnami

Stále menej ľudí má zreteľný rozdiel medzi zadkom a stehnami. Kedysi jasne vyrysované proporcie pozadia a dolných končatín sa podľa fitness expertov stierajú predovšetkým kvôli sedavému povolaniu a nedostatočnému používaniu stehien a zadku. A pomôcť môže, samozrejme, šport alebo napríklad joga.

Jeme naozaj zdravo? V hodnotení sme skončili až za Američanmi. Na 25. mieste!

Významná medzinárodná charitatívna organizácia, zameriavajúca sa na odstránenie chudoby a nespravodlivosti vo svete, vytvorila index zdravého stravovania v 125 krajinách sveta. Podľa Oxfam International potom prvá pozícia patrí Holandsku. Tamojší ľudia sa stravujú najzdravšie. Najhoršie na tom sú v Etiópii, Angole a v Čade.

Keď sa rozhodneme žiť BIO: Od jedálnička až po veci dennej potreby!

Často sa snažíme mnoho vecí zmeniť a stať sa lepšími. Mali by sme však upustiť od nereálnych cieľov a skúsiť sa zamerať aspoň na jeden splniteľný. Taký, vďaka ktorému sa budeme cítiť lepšie, budeme sa správať a konať v súlade s prírodou, a taký ktorý prospeje nášmu zdraviu. Skúsme žiť BIO.

Neplníte predsavzatia, ktoré ste si dali? Zistite, kde robíte chybu!

Stretnúť muža svojich snov, prestať fajčiť, schudnúť, pracovať na medziľudských vzťahoch, ušetriť peniaze, konečne začať cvičiť alebo si nájsť lepšiu prácu. Počas celého roka si dávame podobné predsavzatia a zakaždým márne. Neuplynie ani mesiac a naše odhodlanie a nadšenie zmeniť svoj život k lepšiemu sa rozplynie ako para nad hrncom. Kde je chyba?

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Koľko cudzích jazykov ovládate?






dieťa dňa

30.11.2012

Tomáško v ZOO

  • 5/5
Celkom 5
ďalšie

Tip na obed


	Jednoduchý recept na pečené zemiaky.

Zemiaky pečené s bôčikom

Celkový čas: 40min

Energie: 865 kJ

Cena: 3,33 EUR


	Recept na lacnú a sýtu polievku.

Chlebová polievka

Celkový čas: 25min

Energie: 488 kJ

Cena: 1,15 EUR


	Jednoduchý recept na hubovú polievku.

Hubová polievka

Celkový čas: 45min

Energie: 578 kJ

Cena: 1,32 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2014 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené