Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
pondelok 2. mája | meniny má  Žigmund
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

4 kroky, ako sa zbaviť celulitídy

Anketa

Trápi vás pomarančová koža?




Celulitída čiže "pomarančová koža" rozhodne nepostihuje len ľudí s nadváhou. V bulvári sa objaví tu a tam správa, že tá či oná modelka trpí celulitídou a chodí kvôli tomu na plastiky zadku. Aj vďaka týmto správam je celulitída často považovaná len za obyčajnú chybu na kráse.

Ak by však bola naozaj len estetickou vadou, mohla by hocikoho nechať v pokoji - veď nijako telu neškodí. V skutočnosti je to ale trochu inak. Spočiatku naozaj koža, ktorá sa kvôli jamkám na povrchu podobá pomarančovej kôre, nespôsobuje žiadne zdravotné problémy. Hrudky tukových buniek pod kožou ale tlačia na spojivové tkanivo a na krvné aj lymfatické cievy. Cievy sa v dôsledku toho deformujú, prísun živín a odvod škodlivých látok z tkaniva sa spomaľuje a na mieste zostáva tekutina a odpadové látky.

Celulitída môže aj bolieť

Spojivové tkanivo sa môže zapáliť a vznikajú jazvy, ktoré sa na povrchu prejavujú ako jamky. Vzniká začarovaný kruh a postupne môžu miesta postihnuté celulitídou výraznejšie zhrbolatieť, koža na nich stvrdne, je chladná, napätá a bolestivá na stlačenie medzi prstami.

O príčinách celulitídy existuje viac teórií. Značnú úlohu tu hrá dedičnosť. Nesporné ale je, že vznik celulitídy podporuje predovšetkým obezita a že svoj podiel na nej má napríklad aj nedostatok pohybu, prílišné opaľovanie alebo tesné a škrtiace oblečenie.

Preč s pomarančom

Na zmiernenie celulitídy a zabrzdenie jej vývoja teda platí, že je potrebné týmto vplyvom zabrániť - to znamená dbať na dostatok pohybu, upraviť výživu a konzumovať viac vlákniny namiesto sladkých a múčnych jedál, dodržiavať pitný režim, nenosiť tesné džínsy a tak ďalej.

Pravidlá pre zmiernenie celulitídy:

• Dostatok pohybu - pohyb pôsobí proti obezite, a pri už vzniknutej celulitíde napomáha lymfatickým cievam, ktoré nemajú vlastné pumpy ako cievy krvné, aby sa prietok v nich zrýchlil a lymfa sa nehromadila a nepresakovala do tkanív. Pohyb sa najľahšie zaistí chôdzou, plávaním alebo jazdou na bicykli, aj mnohé iné športové aktivity vám môžu pomôcť. Váš ošetrujúci lekár vám poradí, ktorá športová disciplína je pre vás vhodná.

• Vhodná strava - pri chuti do jedla sú najvhodnejšie potraviny s vysokým podielom vlákniny, ako je zelenina, ovocie, celozrnné pečivo. Naopak je potrebné obmedziť zákusky a sladké jedlá, ktoré už v malom množstve nesú veľa kalórií.

• Pitný režim - obvykle sa odporúča vypiť 2 až 3 litre tekutín, však nemožno medzi ne zaraďovať silnú kávu, sladké alebo dokonca alkoholické nápoje. Najlepšia je čistá voda a rôzne bylinkové čaje, pokiaľ možno nesladené alebo mierne osladené medom.

• Všetkého s mierou - platí to vlastne pre všetko, čo robíme: opaľovať sa len striedmo, ustrážiť tesniace švy pri naberaní kilogramov a po porade s lekárom dodržiavať všetko, čo odporučí pre zastavenie váhového prírastku, a teda aj celulitídy.

Autor: Redakcia

Tlačiť Odoslať
 

komentáre:

Celkom 0 komentárovPridať nový komentár

 

najnovšie

8 znakov dehydratácie. Naozaj ich poznáte?!

Pitný režim je pre nás životne dôležitý. Ale občas sa stane, že niektorý deň nestíhame alebo nemáme možnosť svojmu telu dopriať toľko tekutín, koľko by sme mali. A náš organizmus trpí dehydratáciou. Ako sa vlastne tento stav prejavuje?

Strukoviny pomáhajú chudnúť a kilá sa nevracajú

Strukoviny sú veľmi cenným zdrojom bielkovín, vlákniny, minerálov a vitamínov. Podľa kanadských vedcov však hrach, fazuľa, cícer a šošovica pomáhajú ľuďom chudnúť. Jedálniček bohatý na strukoviny skutočne pomáha spaľovať nadbytočné kilogramy. Je aj prevenciou jojo efektu, teda spätného priberania na váhe po výraznom schudnutí.

Nadmerné opaľovanie vám vitamín D nezaručí!

Žiadna potravina nie je hodnotnejším zdrojom vitamínu D ako opaľovanie. Neexistuje ani doplnok stravy, ktorý by dodal človeku viac vitamínu D ako syntéza, vyvolaná UV žiarením v koži. Opaľovanie je teda najspoľahlivejším zdrojom tohto vitamínu rozpustného v tukoch. Lenže, tak ako telu škodí nedostatok slnka, kontraproduktívne je aj nadmerné opaľovanie. Vedci z Brazílie zistili, že pri nadmernom opaľovaní sa syntéza vitamínu D v koži zastaví.

Prečo ma dnes tak bolia prsia?

Uistil vás lekár, že vaše prsia sú zdravé, ale aj tak v nich občas pociťujete nepríjemné napätie a niekedy aj bolesť? Nebojte sa, vysvetlenie je väčšinou pomerne jednoduché.

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Myslíte si, že máte v živote šťastie?




dieťa dňa

29.4.2016

Aby ste pekne narástli.

  • 0/5
Celkom 0
ďalšie

Tip na obed


	Jednoduchý šalát na večeru alebo ako príloha k mäsu.

Cherry paradajky s brokolicou

Celkový čas: 25min

Energie: 348 kJ

Cena: 2,15 EUR


	Rýchle lievance z pohánkovej múky.

Pohánkové lievance

Celkový čas: 40min

Energie: 1392 kJ

Cena: 1,15 EUR


	Vyskúšajte pikantnú kombináciu kuracieho mäsa s marhuľovým džemom, ražniči môžete bez obáv ponúknuť aj hosťom.

Kuracie kocky s marhuľovým džemom

Celkový čas: 3h a 50min

Energie: 508 kJ

Cena: 4,69 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2016 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené