Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
nedeľa 29. mája | meniny má  Vilma
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

4 kroky, ako sa zbaviť celulitídy

Anketa

Trápi vás pomarančová koža?




Celulitída čiže "pomarančová koža" rozhodne nepostihuje len ľudí s nadváhou. V bulvári sa objaví tu a tam správa, že tá či oná modelka trpí celulitídou a chodí kvôli tomu na plastiky zadku. Aj vďaka týmto správam je celulitída často považovaná len za obyčajnú chybu na kráse.

Ak by však bola naozaj len estetickou vadou, mohla by hocikoho nechať v pokoji - veď nijako telu neškodí. V skutočnosti je to ale trochu inak. Spočiatku naozaj koža, ktorá sa kvôli jamkám na povrchu podobá pomarančovej kôre, nespôsobuje žiadne zdravotné problémy. Hrudky tukových buniek pod kožou ale tlačia na spojivové tkanivo a na krvné aj lymfatické cievy. Cievy sa v dôsledku toho deformujú, prísun živín a odvod škodlivých látok z tkaniva sa spomaľuje a na mieste zostáva tekutina a odpadové látky.

Celulitída môže aj bolieť

Spojivové tkanivo sa môže zapáliť a vznikajú jazvy, ktoré sa na povrchu prejavujú ako jamky. Vzniká začarovaný kruh a postupne môžu miesta postihnuté celulitídou výraznejšie zhrbolatieť, koža na nich stvrdne, je chladná, napätá a bolestivá na stlačenie medzi prstami.

O príčinách celulitídy existuje viac teórií. Značnú úlohu tu hrá dedičnosť. Nesporné ale je, že vznik celulitídy podporuje predovšetkým obezita a že svoj podiel na nej má napríklad aj nedostatok pohybu, prílišné opaľovanie alebo tesné a škrtiace oblečenie.

Preč s pomarančom

Na zmiernenie celulitídy a zabrzdenie jej vývoja teda platí, že je potrebné týmto vplyvom zabrániť - to znamená dbať na dostatok pohybu, upraviť výživu a konzumovať viac vlákniny namiesto sladkých a múčnych jedál, dodržiavať pitný režim, nenosiť tesné džínsy a tak ďalej.

Pravidlá pre zmiernenie celulitídy:

• Dostatok pohybu - pohyb pôsobí proti obezite, a pri už vzniknutej celulitíde napomáha lymfatickým cievam, ktoré nemajú vlastné pumpy ako cievy krvné, aby sa prietok v nich zrýchlil a lymfa sa nehromadila a nepresakovala do tkanív. Pohyb sa najľahšie zaistí chôdzou, plávaním alebo jazdou na bicykli, aj mnohé iné športové aktivity vám môžu pomôcť. Váš ošetrujúci lekár vám poradí, ktorá športová disciplína je pre vás vhodná.

• Vhodná strava - pri chuti do jedla sú najvhodnejšie potraviny s vysokým podielom vlákniny, ako je zelenina, ovocie, celozrnné pečivo. Naopak je potrebné obmedziť zákusky a sladké jedlá, ktoré už v malom množstve nesú veľa kalórií.

• Pitný režim - obvykle sa odporúča vypiť 2 až 3 litre tekutín, však nemožno medzi ne zaraďovať silnú kávu, sladké alebo dokonca alkoholické nápoje. Najlepšia je čistá voda a rôzne bylinkové čaje, pokiaľ možno nesladené alebo mierne osladené medom.

• Všetkého s mierou - platí to vlastne pre všetko, čo robíme: opaľovať sa len striedmo, ustrážiť tesniace švy pri naberaní kilogramov a po porade s lekárom dodržiavať všetko, čo odporučí pre zastavenie váhového prírastku, a teda aj celulitídy.

Autor: Redakcia

Tlačiť Odoslať
 

komentáre:

Celkom 0 komentárovPridať nový komentár

 

najnovšie

5 dobrôt, ktoré vás ráno nakopnú lepšie ako káva

Trvá vám ráno nejakú tú chvíľu, kým sa poriadne preberiete, a ste presvedčení o tom, že to nejde inak ako so šálkou poriadne silnej kávy? Potom pre vás máme prekvapivú správu – niektoré pokrmy či nápoje dokážu organizmus nakopnúť oveľa lepšie ako tento obľúbený nápoj!

Už týždeň nedostatočného spánku poškodí srdce

Prečo je spánková deprivácia pre zdravie človeka taká zhubná? Pretože už niekoľko po sebe idúcich nocí bez dostatočne dlhého spánku vyvolá výrazné zmeny v pomere dobrého a škodlivého cholesterolu a poškodí obehovú sústavu. Z dlhodobého hľadiska potom spánková deprivácia výrazne zvyšuje riziko infarktu a mŕtvice.

Tabletky na chudnutie nie sú zázračné, ale pomôžu

Ak ste sa niekedy zaujímali o to, či sú tabletky na chudnutie účinné, našli ste sto článkov o tom, aké sú super a sto článkov o tom, prečo ich nebrať. Ako to teda s nimi je v skutočnosti? Lieky na chudnutie účinkujú, dokonca ich berú aj niektorí špičkoví športovci, ktorí potrebuje zhodiť nadbytočné kilogramy napríklad po zranení. Musíte si však uvedomiť jednu veľmi dôležitú vec – bez toho, aby ste im pomohli, neschudnete ani keby ste ich zjedli denne hrsť.

Raňajky zaručujúce dlhý život? Toto obsahujú!

Futurológ Ray Kurzweil vraj vytvoril dokonalý jedálniček na raňajky, ktorý zaručí človeku večný život. Dodáva telu všetko potrebné a hlavne záplavu antioxidantov, ktoré ho po celý deň chránia pred negatívnymi vplyvmi zvonku a stresom, takže prestane starnúť. Strava obsahujúca energeticky asi 2 100 kilojoulov stojí na bobuľovom ovocí, zelenom čaji, tučnej rybe, horkej čokoláde a kukuričnej kaši.

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Myslíte si, že máte v živote šťastie?




dieťa dňa

27.5.2016

Slniečková...

  • 0/5
Celkom 0
ďalšie

Tip na večeru


	Knedličky z mletého hydinového mäsa s kapary a petržlenovou vňaťou.

Mäsové knedličky s kapary

Celkový čas: 60min

Energie: 819 kJ

Cena: 2,35 EUR


	Strukovinové polievky či jedlá by sme mali do našich jedálničkov zaraďovať aspoň 1 x týždenne.

Šošovicová polievka

Celkový čas: 50min

Energie: 420 kJ

Cena: 2,35 EUR


	Bravčové mäso a rozpečený syr. Skvelá kombinácia.

Zapečené bravčové plátky

Celkový čas: 1h a 20min

Energie: 933 kJ

Cena: 5,05 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2016 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené