Bety.cz
Nastaviť ako domovskú stránku
sobota 27. decembra | meniny má  Filoména
Prihlásiť | Nie ste registrovaná? Registrovať 

Veľkosť textu: AAA

4 kroky, ako sa zbaviť celulitídy

Anketa

Trápi vás pomarančová koža?




Celulitída čiže "pomarančová koža" rozhodne nepostihuje len ľudí s nadváhou. V bulvári sa objaví tu a tam správa, že tá či oná modelka trpí celulitídou a chodí kvôli tomu na plastiky zadku. Aj vďaka týmto správam je celulitída často považovaná len za obyčajnú chybu na kráse.

Ak by však bola naozaj len estetickou vadou, mohla by hocikoho nechať v pokoji - veď nijako telu neškodí. V skutočnosti je to ale trochu inak. Spočiatku naozaj koža, ktorá sa kvôli jamkám na povrchu podobá pomarančovej kôre, nespôsobuje žiadne zdravotné problémy. Hrudky tukových buniek pod kožou ale tlačia na spojivové tkanivo a na krvné aj lymfatické cievy. Cievy sa v dôsledku toho deformujú, prísun živín a odvod škodlivých látok z tkaniva sa spomaľuje a na mieste zostáva tekutina a odpadové látky.

Celulitída môže aj bolieť

Spojivové tkanivo sa môže zapáliť a vznikajú jazvy, ktoré sa na povrchu prejavujú ako jamky. Vzniká začarovaný kruh a postupne môžu miesta postihnuté celulitídou výraznejšie zhrbolatieť, koža na nich stvrdne, je chladná, napätá a bolestivá na stlačenie medzi prstami.

O príčinách celulitídy existuje viac teórií. Značnú úlohu tu hrá dedičnosť. Nesporné ale je, že vznik celulitídy podporuje predovšetkým obezita a že svoj podiel na nej má napríklad aj nedostatok pohybu, prílišné opaľovanie alebo tesné a škrtiace oblečenie.

Preč s pomarančom

Na zmiernenie celulitídy a zabrzdenie jej vývoja teda platí, že je potrebné týmto vplyvom zabrániť - to znamená dbať na dostatok pohybu, upraviť výživu a konzumovať viac vlákniny namiesto sladkých a múčnych jedál, dodržiavať pitný režim, nenosiť tesné džínsy a tak ďalej.

Pravidlá pre zmiernenie celulitídy:

• Dostatok pohybu - pohyb pôsobí proti obezite, a pri už vzniknutej celulitíde napomáha lymfatickým cievam, ktoré nemajú vlastné pumpy ako cievy krvné, aby sa prietok v nich zrýchlil a lymfa sa nehromadila a nepresakovala do tkanív. Pohyb sa najľahšie zaistí chôdzou, plávaním alebo jazdou na bicykli, aj mnohé iné športové aktivity vám môžu pomôcť. Váš ošetrujúci lekár vám poradí, ktorá športová disciplína je pre vás vhodná.

• Vhodná strava - pri chuti do jedla sú najvhodnejšie potraviny s vysokým podielom vlákniny, ako je zelenina, ovocie, celozrnné pečivo. Naopak je potrebné obmedziť zákusky a sladké jedlá, ktoré už v malom množstve nesú veľa kalórií.

• Pitný režim - obvykle sa odporúča vypiť 2 až 3 litre tekutín, však nemožno medzi ne zaraďovať silnú kávu, sladké alebo dokonca alkoholické nápoje. Najlepšia je čistá voda a rôzne bylinkové čaje, pokiaľ možno nesladené alebo mierne osladené medom.

• Všetkého s mierou - platí to vlastne pre všetko, čo robíme: opaľovať sa len striedmo, ustrážiť tesniace švy pri naberaní kilogramov a po porade s lekárom dodržiavať všetko, čo odporučí pre zastavenie váhového prírastku, a teda aj celulitídy.

Autor: Redakcia

Tlačiť Odoslať
 

komentáre:

Celkom 0 komentárovPridať nový komentár

 

najnovšie

Ako na podráždený žalúdok bez chémie?

Poznáme to všetci. Prejeme sa alebo zjeme niečo mastné, alebo horšie stráviteľné a náš žalúdok sa nám "odmení" nepríjemnou bolesťou, niekedy až kŕčmi. Väčšinou nejde o nič vážne, ale ani o nič príjemné. Ešte predtým, ako siahnete po lieku z lekárne, skúste podráždený žalúdok upokojiť prírodnou cestou.

10 dôvodov, prečo sú diéty nanič

Túžbu schudnúť má väčšina žien. Niektoré oprávnene, iné zbytočne. Nech už patríte do ktorejkoľvek skupiny, určite nám dáte za pravdu, že držanie diéty nie je práve najzábavnejšia vec na svete. A nielen kvôli hladu!

Tréning pre pracovne vyťažených: Stačí len 10 minút denne!

Na jednej strane mnohí z vás bojujú s pracovnou vyťaženosťou a preplneným diárom a na druhej strane s túžbou pravidelne sa udržiavať vo forme. Zostať fit sa potom zákonite javí ako nesplniteľné predsavzatie. Čo ak nám na to stačí 10 minút denne?

Štíhla postava a zdravie nie je to isté

V snahe vyzerať čo najlepšie sa nejedna z nás púšťa do rôznych diét či cvičebných programov. Chceme byť jednoducho atraktívne, no nie vždy to ide ruka v ruke aj s naším zdravím.

REKLAMNÉ SPRÁVY
 

horoskopy

Nastaviť horoskopy

Baran

21. marca - 20. apríla

Oslavy jsou v plném proudu a vy jste obklopeni lidmi, na kterých vám skutečně záleží. Co víc si můžete přát. Konec roku jde do finále a vy ho přece oslavíte, jak se patří! Jen pozor, s alkoholem pozvolna, abyste nezmeškali novoroční ohňostroj.

PORADNE

Je pre vás ten pravý?

Na túto otázku odpovedá
Kartářka Lucie

Všetky poradne

anketa

Máte doma kokosový olej?




dieťa dňa

26.12.2014

Je to super!

  • 4/5
Celkom 2
ďalšie

Tip na večeru


	Misa plná vitamínov a energie.

Ovocný šalát

Celkový čas: 20min

Energie: 230 kJ

Cena: 4 EUR


	Šalát z bielych, sterilizovaných fazúľ a fety.

Šalát z bielych fazúľ

Celkový čas: 30min

Energie: 633 kJ

Cena: 2,05 EUR


	Placky z mrkvy a tekvice.

Zeleninové placky

Celkový čas: 45min

Energie: 881 kJ

Cena: 3,05 EUR

Obsah Medzizenami.sk

Partneri Medzizenami.sk - Bety.cz (www.bety.cz) Svoje námety a pripomienky k obsahu internetového magazínu Medzizenami.sk posielajte na redakcia@medzizenami.sk, technické problémy na: podpora@bety.cz.
Kontakty na redakciu, obchodného a marketingového zástupcu nájdete tu.

Copyright © 2009-2014 Medzizenami.sk - všetky práva vyhradené